Onze opleidingen geven je een frisse blik op wat hospitality écht is en hoe je dit laat leven bij alle medewerkers. Niet als verplicht nummertje, maar als een verrijking van hun job. 

Volg onze gratis opleidingen:

Ontdek basisopleidingen voor zaalmedewerkers

Ontdek 3x essentiële hospitality-opleidingen

Ontdek extra hospitality-opleidingen

Het is tijd voor een frisse blik als ...

  • de kwaliteit van de service te veel afhangt van wie er aan het werk is. Je wil meer stabiliteit, ook als het team vaak wisselt.

  • je beter wil leren omgaan met klachten (of ze liefst helemaal vermijden).

  • jij of (nieuwe) collega’s de basistechnieken willen aanleren of opfrissen: borden dragen, wijn inschenken, enzovoort.

  • je gasten meer aandacht wil geven, maar daar te weinig tijd voor hebt.

  • je niet goed weet wat gasten écht vinden van hun bezoek. Ze zeggen “alles prima”, maar achteraf hoor je klachten.

  • je wil dat de bediening commerciëler wordt, zonder opdringerig over te komen.

  • je je team wil betrekken bij verbeteringen, zodat iedereen mee aan het stuur zit.

Vijf sterren voor gastvrijheid! Groeitraject op maat

Horeca Forma biedt jou en je vaste werknemers een ruim pakket aan hospitality-opleidingen. Helemaal gratis, omdat onze werking gefinancierd wordt via de RSZ-bijdragen. Elke opleiding duurt één dag. Deelnemen via het open opleidingsaanbod of vanaf 6 personen in jouw zaak als bedrijfsopleiding.

Basistechnieken aanleren of opfrissen

Essentiële hospitality-opleidingen: op weg naar meer gasttevredenheid, loyaliteit en omzet

Klik op de opleiding voor alle info

Gastvrijheid en verkoop gaan samen. Gastvrije verkoop is je gasten iets bieden waar ze zelf niet meteen aan denken en waardoor hun beleving vergroot. Precies om dàt te ervaren, komen ze naar jouw zaak.

Kevin Strubbe, hospitality expert bij Horeca Forma

Uitbreidingen

Op zoek naar iets specifiek? Klik hier:

Opleiding: Gezinsbeleving in de horeca: kleine ingrepen, grote impact

Gezinsbeleving in de horeca: kleine ingrepen, grote impact

Gezinnen zoeken een leuke plek waar ze samen kunnen genieten—en jouw zaak kan die plek zijn! Maar hoe zorg je ervoor dat ouders ontspannen, kinderen zich welkom voelen én andere gasten zich niet storen? In deze opleiding ontdek je hoe slimme aanpassingen de zaak toegankelijker maken voor iedereen.
Opleiding: Omgaan met verbale agressie in de horeca

Omgaan met verbale agressie in de horeca

In gesprek gaan met agressieve of arrogante gasten is niet simpel. In deze opleiding leer je hoe je de gemoederen bedaart en een positief gesprek start.Gratis 1daags.
Opleiding: Is dat (nog) beleefd? Etiquette van deze tijd

Is dat (nog) beleefd? Etiquette van deze tijd

Etiquette gaat echt niet over ‘chique’ doen. Neen, het draait vooral rond goede manieren en respect. Hoe ga je op een professionele én hartelijke manier om met je gasten, zodat iedereen zich welkom voelt? Weet jij het nog in onze diverse samenleving anno 2023? Na deze opleiding zie je (weer) klaar!
Opleiding: Online reputatiemanagement en omgaan met reviews

Online reputatiemanagement en omgaan met reviews

De reputatie van horecazaken staat in de digitale sterren geschreven. Nu meer dan ooit. Professioneel reageren op en monitoren van reviews is cruciaal om een horecazaak online te beschermen.
Opleiding: Effectief communiceren: tips en tricks

Effectief communiceren: tips en tricks

In deze communicatie-opleiding reflecteer je eerst op jezelf, om daarna assertiever, zelfzekerder en doelgerichter te communiceren met collega’s en gasten. Interessant voor elke horecamedewerker of beginnende teamleader die zijn/haar communicatieskills wil verbeteren.