Gastvriendelijkheid, bediening en onthaal, Sales

Haal je voordeel uit een klacht

Na deze opleiding weet je hoe je zelfzeker en professioneel met klachten omgaat. Want je herkent het type klacht meteen en reageert daardoor assertief en oplossingsgericht. Schrijf je in, en ontdek hoe je van een klacht een sterk verhaal maakt.

één dag Voor alle niveaus

Horeca Forma is de officiële vormingsorganisatie voor de horecasector Paritair Comité 302. Ons gratis aanbod is enkel bedoeld voor:

  • Horecawerknemers in het Paritair Comité 302 (vaste werknemers (deeltijds en voltijds) en extra's)
  • Werkzoekenden die in het voorbije jaar gewerkt hebben in de horecasector (PC 302)
  • Horecawerkgevers (PC 302) met personeel dat opleidingen volgt bij Horeca Forma

Per opleiding kunnen de toelatingsvoorwaarden lichtjes afwijken. Inschrijvingen van zaakvoerders zonder RSZ, particulieren, jobstudenten, flexi's, vrijwilligers,... worden geweigerd.

Over deze opleiding

"De biefstuk is te à point."

"De airco in de kamer werkt niet."

"De parking is te ver." ...

Klachten in de horeca kom je overal tegen. In al zijn vormen en volumes. Na deze opleiding herken je elk type klacht: is ze terecht of niet? Kan je ze meteen oplossen of enkel op lange termijn? Na de juiste analyse, zie je de kans om de klacht een positieve twist te geven. Daar wordt de klant blij van en het helpt de zaak een stap vooruit. 

Inderdaad, na deze opleiding sta je zelfzeker in je schoenen. Klaar om elke klacht aan te pakken als een professional, assertief en oplossingsgericht. Met als gevolg: betere service en meer tevreden klanten.

Wat leer je?

  • De theorie rond klantgerichtheid, servicegerichtheid en de face-to-faceklachten. Wat is een klacht? Welke types zijn er? Wanneer is ze terecht of niet? Je leert ze omzetten in een positief verhaal. 
  • Vervolgens ontdek je alle facetten van assertiviteit. Want opkomen voor jezelf is één ding, de andere respectvol behandelen een tweede. Enkel met de juiste balans kom je samen tot een oplossing. 
  • Tussendoor pas je de theorie toe in de praktijk. Met oefeningen, simulaties aangepast aan jouw werkkader en feedback. Om je inzicht en reactievermogen bij klachten op de dagelijkse werkvloer te verscherpen. 

Nog een stap verder gaan? Volg de vervolgopleiding ‘verbale agressie’ om ook in deze situatie correct te reageren. 

Tip: opleiding rond online reviews

Volg de opleiding "Online reputatiemanagement en omgaan met reviews"

Trainer

Crime Control

Agenda

Haal je voordeel uit een klacht

  • donderdag 13 maart 2025 - 09:00 - 17:00
Antwerpen

Radisson Blu Astrid Hotel, Koningin Astridplein 7, 2018, Antwerpen

(Google Maps)

Vlakbij station Antwerpen-Centraal en betalende Parking Antwerpen Centraal.

Prijs
Gratis deelname
Voorbeeldtraject
1. Haal je voordeel uit een klacht -> 2. Omgaan met verbale agressie in de horeca
Goed om weten

Inschrijven verplicht.

Je krijgt een getuigschrift van Horeca Forma.