Veiligheid & Hygiëne, Gastvriendelijkheid en Bediening

Professioneel in gesprek gaan met een kwade gast Nieuw

In gesprek gaan met agressieve of arrogante gasten is niet simpel. In deze opleiding leer je hoe je de gemoederen bedaart en een positief gesprek start.

één dag Voor alle niveaus

Horeca Forma organiseert gratis opleidingen voor horecawerknemers die RSZ-bijdragen afstaan in het Paritair Comité 302. Dat zijn vaste werknemers, extra's & werkstudenten. En dit tot één jaar na hun laatste werkdag. Werkgevers zijn welkom zodra hun personeel opleiding volgt.

Over deze opleiding

Het is niet eenvoudig om een rustige dialoog te voeren met een gast die je agressief benadert. Je moet immers je eigen emoties onder controle houden én een constructieve oplossing bedenken. Zeker wanneer het erg druk is, kan dit vervelend zijn. Door wat je in deze opleiding leert, kan je in zo'n situatie de kwade persoon niet enkel kalmeren, maar hem ook een degelijke oplossing bieden.

Wat ga je leren?

  • Verschillende soorten agressie onderscheiden
  • Weten wat je wel en beter niet doet in een situatie waarin een persoon zich agressief gedraagt
  • De signalen van een escalerende situatie herkennen
  • De negatieve situatie ombuigen in een positieve oplossing voor de gast

Wil je ook leren omgaan met fysieke agressie of 'pathologische agressie' ten gevolge van drank en drugs? Bekijk dan ook eens de training 'Zorgen voor meer veiligheid in je horecazaak'.

Trainer

Crime Control

Agenda

Professioneel in gesprek gaan met een kwade gast

  • dinsdag 6 oktober - 09:00 - 17:00
Antwerpen

Lindner hotel & city lounge Antwerpen, Lange Kievitstraat 125, 2018 Antwerpen

(Google Maps)

Vlakbij station Antwerpen-Centraal. Vlakbij betalende Parking Antwerpen centraal.

Professioneel in gesprek gaan met een kwade gast

  • woensdag 14 oktober - 09:00 - 17:00
Leuven

Novotel Leuven, Vuurkruisenlaan 4, 3000 Leuven

(Google Maps)

Gratis parkeerplaatsen beperkt. Betalend parkeren onder het hotel. Station Leuven op 10 min wandelen.

Professioneel in gesprek gaan met een kwade gast

  • maandag 9 november - 09:00 - 17:00
Leuven

Novotel Leuven, Vuurkruisenlaan 4, 3000 Leuven

(Google Maps)

Gratis parkeerplaatsen beperkt. Betalend parkeren onder het hotel. Station Leuven op 10 min wandelen.

Professioneel in gesprek gaan met een kwade gast

  • woensdag 18 november - 09:00 - 17:00
Brugge

Green park hotel Brugge, Chartreuzeweg 20, 8200 Brugge

(Google Maps)

Gratis parking van het hotel.

Prijs
Gratis deelname
Voorbeeldtraject
Is dialoog niet meer mogelijk? In onze andere training "Zorgen voor meer veiligheid in je horecazaak' leer je omgaan met mensen die echt over de schreef gaan.
Goed om weten

Inschrijven is verplicht.

Na deelname ontvang je een getuigschrift van Horeca Forma.