-
de kwaliteit van de service te veel afhangt van wie er aan het werk is. Je wil meer stabiliteit, ook als het team vaak wisselt.
-
je beter wil leren omgaan met klachten (of ze liefst helemaal vermijden).
-
jij of (nieuwe) collega’s de basistechnieken willen aanleren of opfrissen: borden dragen, wijn inschenken, enzovoort.
-
je gasten meer aandacht wil geven, maar daar te weinig tijd voor hebt.
-
je niet goed weet wat gasten écht vinden van hun bezoek. Ze zeggen “alles prima”, maar achteraf hoor je klachten.
-
je wil dat de bediening commerciëler wordt, zonder opdringerig over te komen.
-
je je team wil betrekken bij verbeteringen, zodat iedereen mee aan het stuur zit.
Groeitraject horeca: vijf sterren voor gastvrijheid
Beleving en gastvrijheid zijn dé troeven van de horeca. Maar speel je die troeven ook genoeg uit om meer omzet te genereren? Het begint bij een professionele bediening: wijn inschenken, borden dragen, inzetten, afruimen. Snel en met de glimlach: “Wat zal het zijn?” – “Alstublieft” – “Smakelijk”. Maar als je het verschil wil merken in klanttevredenheid en in euro's, moet je verder kijken dan dat.
Onze opleidingen geven je een frisse blik op wat hospitality écht is en hoe je dit laat leven bij alle medewerkers. Niet als verplicht nummertje, maar als een verrijking van hun job.
Wat zoek je?
Basisopleidingen voor zaalmedewerkers
Het is tijd voor een frisse blik als ...
Groeitraject Vijf sterren voor gastvrijheid
Horeca Forma biedt jou en je vaste werknemers een ruim pakket aan hospitality-opleidingen. Helemaal gratis, omdat onze werking gefinancierd wordt via de RSZ-bijdragen. Elke opleiding duurt één dag. Deelnemen via het open opleidingsaanbod of vanaf 6 personen in jouw zaak als bedrijfsopleiding.
Basistechnieken aanleren of opfrissen
Eerste stappen in de bediening
Bar basics
Essentiële hospitality-opleidingen: op weg naar meer gasttevredenheid, loyaliteit en omzet
Gastvrijheid, meer dan een glimlach
Gastvrij verkopen voor meer omzet
Haal je voordeel uit een klacht
Gastvrijheid en verkoop gaan samen. Gastvrije verkoop is je gasten iets bieden waar ze zelf niet meteen aan denken en waardoor hun beleving vergroot. Precies om dàt te ervaren, komen ze naar jouw zaak.
Kevin Strubbe, hospitality expert bij Horeca Forma