Dé belangrijkste regel bij een negatieve review

Een negatieve review, het overkomt iedere horecazaak wel eens. Maar hoe ga je hier nu het beste mee om? Daar kan je een hele opleiding mee vullen, en dat doen we ook. Op 16 november organiseren we de online training “Online reputatiemanagement en omgaan met reviews”. Hier delen we alvast dé belangrijkste tip.
Maandag 1 November 2021

Negeren of reageren?

Het allerbelangrijkste: reageer altijd. Bij de opbouw van je reactie is het belangrijk om eerst de emoties van de gast uit de negatieve beoordeling te halen, en die te beantwoorden met de juiste gevoelens. Pas daarna ga je in op de feiten.

Bijvoorbeeld: ‘Blij dat jij je zo thuis voelt in ons hotel en dat je de kwaliteit van onze maaltijden zo waardeert.’ Maar ook: ‘Jammer dat je je bedrogen voelt omdat het ontbijt op de kamer niet zo uitgebreid is als ons vroegere ontbijtbuffet. Als je ter plaatse contact had genomen met de receptie, hadden we zeker iets kunnen regelen.’

Het belang van reputatiemanagement

Met een goede reputatiemanagementstrategie onderbouw je de kwaliteiten van je zaak en zet je die proactief in de kijker, waardoor je veel minder negatieve beoordelingen krijgt. Reputatiemanagement houdt dus veel meer in dan negatieve recensies beantwoorden.

Hoe je een boost geeft aan de reputatie van je zaak? Daar heeft onze trainer Ilse Duponcheel 10 pijlers voor. Je ontdekt ze tijdens de opleiding ‘Online reputatiemanagement en omgaan met reviews’.

Benieuwd hoe je de reputatie van jouw zaak verbetert?

 Ontdek hoe je reputatiemanagement optimaal inzet en een ijzersterk imago uitbouwt in de training

 ‘Online reputatiemanagement en omgaan met reviews’.

Schrijf je in voor de online opleiding op 16 november

Over de trainer

Ilse duponcheel is onze expert in reputatiemanagement en marketing voor horecazaken. Ze doceert hotelmanagement aan Hotelschool Vives en runt haar eigen bedrijf Dolce Magazine.