Gastvriendelijke verkoop & bediening

Haal je voordeel uit een klacht

Na deze opleiding weet je hoe je zelfzeker en professioneel met klachten omgaat. Want je herkent het type klacht meteen en reageert daardoor assertief en oplossingsgericht. Schrijf je in, en ontdek hoe je van een klacht een sterk verhaal maakt.

één dag Voor alle niveaus

Horeca Forma biedt gratis opleidingen van onschatbare waarde. Maar voor wie

  • In de eerste plaats voor werknemers in loondienst: horecasector PC 302. Tot één jaar na hun laatste contract.
  • Je bent horecawerkgever (PC 302)?
    • Dan krijg je sowieso één opleiding naar keuze.
    • + toegang tot heel het aanbod als minstens één van je werknemers minstens één opleiding volgt.

Over deze opleiding

"De biefstuk is te à point."

"De airco in de kamer werkt niet."

"De parking is te ver." ...

Klachten in de horeca kom je overal tegen. In al zijn vormen en volumes. Na deze opleiding herken je elk type klacht: is ze terecht of niet? Kan je ze meteen oplossen of enkel op lange termijn? Na de juiste analyse, zie je de kans om de klacht een positieve twist te geven. Daar wordt de klant blij van en het helpt de zaak een stap vooruit. 

Inderdaad, na deze opleiding sta je zelfzeker in je schoenen. Klaar om elke klacht aan te pakken als een professional, assertief en oplossingsgericht. Met als gevolg: betere service en meer tevreden klanten.

Wat leer je?

  • De theorie rond klantgerichtheid, servicegerichtheid en de face-to-faceklachten. Wat is een klacht? Welke types zijn er? Wanneer is ze terecht of niet? Je leert ze omzetten in een positief verhaal. 
  • Vervolgens ontdek je alle facetten van assertiviteit. Want opkomen voor jezelf is één ding, de andere respectvol behandelen een tweede. Enkel met de juiste balans kom je samen tot een oplossing. 
  • Tussendoor pas je de theorie toe in de praktijk. Met oefeningen, simulaties aangepast aan jouw werkkader en feedback. Om je inzicht en reactievermogen bij klachten op de dagelijkse werkvloer te verscherpen. 

Nog een stap verder gaan? Volg de vervolgopleiding ‘verbale agressie’ om ook in deze situatie correct te reageren. 

Tip: opleiding rond online reviews

Volg de opleiding "Online reputatiemanagement en omgaan met reviews"

Trainer

Crime Control

Agenda

Haal je voordeel uit een klacht

  • dinsdag 4 november 2025 - 09:00 - 17:00
Mechelen

Coffice, Ijzerenleen 33, 2800, Mechelen

(Google Maps)

Betalende parking in de buurt. 15 min te voet vanuit Mechelen station.

Prijs
Gratis deelname
Voorbeeldtraject
1. Haal je voordeel uit een klacht -> 2. Omgaan met verbale agressie in de horeca
Goed om weten

Inschrijven verplicht.

Je krijgt een getuigschrift van Horeca Forma.