Gastvriendelijkheid, bediening en onthaal

Gastvrijheid, meer dan een glimlach

De gastvrijheid van de medewerkers is voor een horecazaak even belangrijk als de menukaart, het interieur, de kwaliteit van een gerecht, … Deze praktische opleiding geeft je concrete tips om de gastvrijheid in je zaak structureel te verbeteren. Met een fijnere sfeer, betere reviews en meer omzet tot gevolg.

één dag Voor alle niveaus

Horeca Forma is de officiële vormingsorganisatie voor de horecasector Paritair Comité 302. Ons gratis aanbod is enkel bedoeld voor:

  • Horecawerknemers in het Paritair Comité 302 (vaste werknemers (deeltijds en voltijds) en extra's)
  • Werkzoekenden die in het voorbije jaar gewerkt hebben in de horecasector (PC 302)
  • Horecawerkgevers (PC 302) met personeel dat opleidingen volgt bij Horeca Forma

Per opleiding kunnen de toelatingsvoorwaarden lichtjes afwijken. Inschrijvingen van zaakvoerders zonder RSZ, particulieren, jobstudenten, flexi's, vrijwilligers,... worden geweigerd.

Over deze opleiding

Gastvrijheid begint bij een attente welkomstglimlach en oogcontact, een vriendelijke ‘smakelijk’ en ‘alsjeblieft’, maar het gaat verder dan dat. Tijdens deze opleiding sleutel je samen met hospitality-expert Kevin Strubbe aan de (basis) gastvrijheid, met het oog op meer stabiliteit tijdens de service. Je ontdekt wat er fout loopt, wat al goed is en wat beter kan. En vooral, hoe je dat concreet aanpakt.

Tijdens de opleiding krijg je ook inspiratie om de verwachtingen van je gasten te overtreffen. Als je dat doet, worden je gasten fans van je zaak, of dat nu een hotel, brasserie, restaurant of feestzaal is. Een fan kiest steeds opnieuw voor jou, stuurt vrienden en familie en laat geweldige reviews achter. Onder het motto happy employee, happy guest zet Kevin ook in op gastvrijheid onder collega’s. Want een fijne werksfeer, dat voelt de gast meteen!

Wat leer je?

  • Gastvrijheid kent vele vormen en kleuren. Je past ze allemaal toe en merkt hoeveel richtingen je uit kan.
  • Samen nadenken en ontdekken: wat kan beter in ons contact met de gasten? Met concrete verbeterpunten op maat van jouw zaak als resultaat.
  • Hoe gastvrijheid meten.
  • De ‘customer journey’ begrijpen en uitwerken: wie doet wat op welk moment tijdens de service?
  • Afspraken rond gastvrijheid in een plan gieten. Zo krijgt de service een stabiele kwaliteit, ongeacht wie er waan het werk is: een vaste werknemer of tijdelijke kracht die lastminute inspringt.

Trainer

Kevin Strubbe (Hospitality Creators). Meer info en meer trainingen met Kevin Strubbe?

Agenda

Deze training komt nog terug. Toon alvast je interesse of organiseer deze training bij jou in de zaak.

Deze opleiding liever in het bedrijf?

Vanaf 8 deelnemers komt de trainer naar jou toe.

Bedrijfsopleiding aanvragen
Prijs
Gratis deelname
Goed om weten

Inschrijven verplicht.

Je krijgt een getuigschrift van Horeca Forma.