Samenwerking en communicatie, Leiderschap

Zelfzeker feedback geven en ontvangen Nieuw

Heb je soms schrik voor ruzie als je feedback geeft? Wil je niemand kwetsen, of heb je het gevoel dat er niet geluisterd wordt? Schiet je zelf makkelijk in emotie als je kritiek krijgt? Na deze opleiding voel je je comfortabeler in al deze situaties. Opbouwende feedback geven en ontvangen, kan je leren!

één dag Basis

Voorkennis vereist

Je kent de basisprincipes van effectieve communicatie of je volgde bij Horeca Forma al de opleiding 'Effectief communiceren: tips en tricks'.

Horeca Forma is de officiële vormingsorganisatie voor de horecasector Paritair Comité 302. Ons gratis aanbod is enkel bedoeld voor:

  • Horecawerknemers in het Paritair Comité 302 (vaste werknemers (deeltijds en voltijds) en extra's)
  • Werkzoekenden die in het voorbije jaar gewerkt hebben in de horecasector (PC 302)
  • Horecawerkgevers (PC 302) met personeel dat opleidingen volgt bij Horeca Forma

Per opleiding kunnen de toelatingsvoorwaarden lichtjes afwijken. Inschrijvingen van zaakvoerders zonder RSZ, particulieren, jobstudenten, flexi's, vrijwilligers,... worden geweigerd.

Over deze opleiding

De zaalmedewerker heeft een vuiltje tussen de tanden. Collega’s uit verschillende generaties roddelen over elkaars kledingkeuze. De klant uit kritiek op jouw dessert. In zulke situaties weet je maar beter hoe je reageert. Hoe je respectvol feedback geeft én ontvangt, met wie je ook in gesprek gaat: mannen, vrouwen, iemand met een andere moedertaal of een student. Het maakt niet uit, want sterke communicatie begint bij jezelf. Jouw emotionele intelligentie en zelfinzicht. En hoe meer je dat beseft, hoe meer schouderklopjes je ook uitdeelt. Zo van ‘hej, goed gedaan’. Je zelfvertrouwen en de teamsfeer gaan erop vooruit!

Wat leer je?

  • In deze opleiding ontdek je je blinde vlekken en focussen we sterk op feedback en inclusie op de werkvloer.
  • Met feedback extra belangrijk: oefenen. Met feedback op je feedback.
  • Het doel? Dat jij elke situatie met meer vertrouwen benadert, een fijne relatie met collega en klant behoudt en dat iedereen zich welkom voelt.

Trainer

Elan Learning

Toelatingsvoorwaarden

Deze opleiding is voor horecamedewerkers, (beginnende) leidinggevenden en werkgevers* die al enkele communicatie-inzichten opdeden. Denk aan de Roos van Leary, de verhouding tussen zender en ontvanger, vraagstellingstechnieken,… Het klinkt je welbekend. Toch niet? Volg dan eerst de opleiding Effectief communiceren: tips en tricks.

*Zie onze algemene toelatingsvoorwaarden bovenaan deze webpagina.

Agenda

Zelfzeker feedback geven en ontvangen

  • woensdag 20 maart 2024 - 09:00 - 17:00
Oostende

Paroles Paroles, Brandariskaai 5 & 7, 8400, Oostende

(Google Maps)
Inschrijven bijna volzet

Zelfzeker feedback geven en ontvangen

  • dinsdag 23 april 2024 - 09:00 - 17:00
Leuven

Park Inn Leuven, Martelarenlaan 36, 3010, Leuven

(Google Maps)

Vlakbij station Leuven. Betalende parking De Bond of parking station Leuven.

Inschrijven bijna volzet

Zelfzeker feedback geven en ontvangen

  • maandag 3 juni 2024 - 09:00 - 17:00
Antwerpen

Radisson Blu Astrid Hotel, Koningin Astridplein 7, 2018, Antwerpen

(Google Maps)

Vlakbij station Antwerpen-Centraal en betalende Parking Antwerpen Centraal.

Prijs
gratis deelname
Voorbeeldtraject
1. Effectief communiceren: tips en tricks -> 2. Zelfzeker feedback geven en ontvangen -> 3. Flexibel, assertief en collegiaal aan het werk. Aangevuld met Empower jezelf voor professionele en persoonlijke groei
Goed om weten

Inschrijven verplicht.

Je krijgt een getuigschrift van Horeca Forma