Werkbaar werk, Samenwerking en communicatie

Effectief communiceren: tips en tricks Nieuw

In deze communicatie-opleiding reflecteer je eerst op jezelf, om daarna assertiever, zelfzekerder en doelgerichter te communiceren met collega’s en klanten. Interessant voor elke horecamedewerker of (beginnende) leidinggevende die zijn/haar communicatieskills wil verbeteren.

één dag Basis

Horeca Forma is de officiële vormingsorganisatie voor de horecasector Paritair Comité 302. Ons gratis aanbod is enkel bedoeld voor:

  • Horecawerknemers in het Paritair Comité 302 (vaste werknemers (deeltijds en voltijds) en extra's)
  • Werkzoekenden die in het voorbije jaar gewerkt hebben in de horecasector (PC 302)
  • Horecawerkgevers (PC 302) met personeel dat opleidingen volgt bij Horeca Forma

Per opleiding kunnen de toelatingsvoorwaarden lichtjes afwijken. Inschrijvingen van zaakvoerders zonder RSZ, particulieren, jobstudenten, flexi's, vrijwilligers,... worden geweigerd.

Over deze opleiding

Volgde jij de leermeesteropleiding al? Dan is deze opleiding enkel een mooie opfrissing

‘t Is weer van dat. Heen-en-weergekibbel aan de receptie, keukenmedewerkers die de bestelling maar half doorkrijgen, in de verdediging schieten wanneer een klant feedback geeft … Frustrerend en inefficiënt. Die communicatie moet toch beter kunnen? Zeker wel, en je hebt er zelf meer vat op dan je zou denken. In één dag krijg je tips en tricks om je manier van communiceren scherp te stellen.

Gevolgen voor jou en je collega’s? Minder misverstanden en frustraties, wel gestroomlijnd teamwerk en vlotte communicatie naar klanten toe. En jij die je boodschap voortaan assertief en respectvol overbrengt. Want weet dit: effectieve communicatie begint bij jezelf.

Wat leer je?

  • De essentie van goede communicatie: communicatiestijlen, luistervaardigheden, vraagstellingstechnieken, assertief communiceren, de kracht van een stilte … het komt allemaal aan bod om zo je communicatie-inzichten uit te breiden.
  • De theorie leer je al doende kennen. Interactief. Visueel voorgesteld met praktische voorbeelden en eigen voorbeelden.
  • Assertief, zelfverzekerd, overtuigd, helder en doelgericht communiceren. Het resultaat daarvan? Een vlottere algemene werking, en aangenamer, voor jou, de collega’s en de klant.

Deze basisopleiding communicatie is interessant voor ...

Voor horecamedewerkers, (beginnende) leidinggevenden en werkgevers* die willen inzetten op een vlotte, efficiënte communicatie op de werkvloer. 

*Zie onze algemene toelatingsvoorwaarden bovenaan deze webpagina.  

Trainer

Elan Learning, Eddy Van der Sypt

Agenda

Effectief communiceren: tips en tricks

  • woensdag 22 mei 2024 - 09:00 - 17:00
Oostende

Mercure Oostende, Leopold II Laan 20, 8400, Oostende

(Google Maps)

Betalende parking Kursaal of gratis randparking. Op 1km wandelen van Oostende station.

Effectief communiceren: tips en tricks

  • maandag 27 mei 2024 - 09:00 - 17:00
Leuven

Brightspace, Interleuvenlaan 74, 3001, Leuven

(Google Maps)

Gratis parking beschikbaar. Leuven station-busverbinding Lijn 630 of 4. Bushalte "Haasrode Philips

Deze opleiding liever in het bedrijf?

Dat kan! Ontdek meer over onze formule 'bedrijfsopleiding'.

Bedrijfsopleiding aanvragen
Prijs
gratis deelname
Voorbeeldtraject
1. Effectief communiceren: tips en tricks -> 2. Zelfzeker feedback geven en ontvangen -> 3. Flexibel, assertief en collegiaal aan het werk. Aangevuld met Empower jezelf voor professionele en persoonlijke groei
Goed om weten

Inschrijven verplicht.

Je krijgt een getuigschrift van Horeca Forma.